Stejně jako v jakémkoliv jiném technickém oboru i cyklistika prožívá každým rokem velký technologický skok. Už dávno nejde jen o funkčnost komponentů či pevnost rámu, které vnímáme jako samozřejmost, ale o smysl pro detail. I v kolekci 2015 přinášíme řadu nových technologií, ať už jde o systém zavěšení zadního kola, nové závodní komponentové sady na silničních kolech, ale i např. nové vlastní sedlo Fenix na dámských krosových či horských kolech, plastové protiskluzové pedály či řidítka Spank, která byla oceněna na největší Evropské výstavě kol EUROBIKE a mnoho dalšího! Pro každou kategorii uvádíme ty nejžhavější novinky, které v sezoně 2015 na kolech Author najdete.
CELOODPRUŽENÁ KOLA 27.5“
SYSTÉM ODPRUŽENÍ MODELOVÉ ŘADY PATRIOT
Modelová řada PATRIOT dokonale následuje nejnovější požadavky vycházející z moderního stylu ježdění Trail a Enduro. Její platformou

je rám (designován pouze pro 27.5" kola), který používá vlastní čtyř-čepovou technologii zavěšení zadního kola DLP® (Drive Link Pivot®) s originální geometrií rámu vyvinutou pro trail a enduro styl ježdění. Pozice vahadla a hlavního cepu otáčení posunuje „virtuální cep” zavěšení vysoko nad střed šlapání a zamezuje tak pohupování zadní stavby pod šlapáním.
Takto je dosaženo optimálního poměru mezi citlivostí na nerovnosti a současně dostatečnou eliminaci vlivu šlapání na pohyb zadní stavby. DLP® zavěšení zadní stavby se vyznačuje, kromě citlivosti zadní stavby i pod brzděním, minimálním vlivem "pedal kickback" (zpětný ráz klik v průběhu komprese tlumice) a minimálním prodloužením, či zkrácením řetězu.
Další výhodou systému DLP® je nastavení pružící části tlumice mnohem nižším tlakem vzduchu či použitím měkčí pružiny. Zároveň je však téměř eliminováno používání externích funkcí tlumice, které navyšují vlastní kompresi jako je Propedal a jemu podobné – platí hlavně při šlapání v sedě.

FREESTYLE
PLATFORMA FREESTYLOVÝCH RÁMU
Všechny rámy byly spolu-vyvinuty špičkovými freestylovými jezdci s odhodláním vytvořit nejkvalitnější rámy s ohledem na pevnost, váhu a geometrii. Bylo zničeno mnoho prototypových rámu, aby se podařilo nalézt nejlepší rovnováhu mezi všemi zmíněnými a zásadními atributy. K výběru jsou rámy pro průměry kol 20", 24" a 26".
MATERIÁL A ZPRACOVÁNÍ RÁMU
Ušlechtilá, na zakázku zeslabovaná ocel 4130 (chromolybden) s tepelným zpracováním hlavové trubky, domečku šlapacího středu a koncovek rámu.
RÁMOVÁ TECHNOLOGIE ESS - PRODLOUŽENÁ SEDLOVÁ VZPĚRA
Konstrukční prvek v podobě prodloužených sedlových vzpěr umožňuje navýšit celkovou pevnost jednoho z nejvíce namáhaných spojů rámu. Tímto jednoduchým řešením dojde ke zvetšení styčných ploch mezi horní a sedlovou trubkou a sedlovými vzpěrami. Jejich těsným provázáním vzniká konstrukční vazba vykazující zvýšenou odolnost vůči silám působícím za jízdy.
RÁMOVÁ TECHNOLOGIE SCR - CHYTRÁ CESTA VEDENÍ TAHŮ
Zdánlivě nepodstatný detail, jakým je vedení tahu brzd a razení, muže mít negativní dopad na funkčnost primárních mechanismu kola. Na základě dlouhodobých praktických testu a počítačových simulací, jsme zvolili u všech kategorií rámu ideální cestu vedení tahu s ohledem na jejich velikost, typ a určení.

FAT BIKE KONCEPT
Model Su-Mo reaguje na nejnovější trend "sněžných" kol. Námi vyvinutý ocelový rám s vlastní geometrií nabízí jedinečné svezení ať už v zimě nebo létě. Velmi nízký tlak v 4" pneumatikách umožňuje jedinečné svezení, které se pro spoustu bikerů stalo a stane závislostí!
VNITŘNÍ UCHYCENÍ KOTOUČOVÉ BRZDY
Přítomnost úchytu kotoučové brzdy uvnitř trojúhelníku zadní stavby přináší desénovou i konstrukční čistotu při využívání kotoučových brzdových systému. Toto řešení umožňuje lépe ochránit tělo brzdy i brzdové vedení před poškozením a zároveň se stará o dokonalé vizuální spojení komponentu a rámu.
AUTHOR KARBON ROAD - MODELY CHARISMA
V roce 2015 přicházíme s 3. generací karbonové silniční rámové platformy AUTHOR pro modely CHARISMA 77, 66 a 55 v různé pevnostní úrovni a kvalitě použitého karbonového materiálu. Rám je výsledkem spolupráce značky AUTHOR s průmyslovým designérem Ing. Pavlem Sajtákem.
Konstrukční prvky rámu CHARISMA
-
Vedení lanek pro oba měniče i zadní brzdu uvnitř rámu (ICR – Inner Cable Routing)
-
Uchycení předního měniče tzv. „Braze On" způsobem neboli přímou montáží
-
Širší středové pouzdro 86,5 mm kompatibilní se standardem SHIMANO PF SM-BB91-41
-
Příprava pro umístění baterie pro elektronické sady Shimano Di2 na spodní hraně levé řetězové vzpěry, nebo v sedlovce rámu
-
Kónická hlavová trubka kompatibilní s kuželovým sloupkem vidlice 1,5" tapered
-
Nerezová kovová ochrana integrovaná přímo do stěny rámu sloužící k jeho protekci proti poškození řetězem
-
Aerodynamicky tvarovaná přední vidlice
AUTHOR DURAL ROAD - MODELY AURA
Modelová řada Aura je postavená na duralových rámech vlastních forem. Při jejich tvorbě bylo cílem přijít s novou geometrií rámu, která by vyhovovala sportovním i rekreačním cyklistům. Vedeni snahou o co nejnižší hmotnost, používáme pro rámovou platformu AURA 55, 44, 33 a 22 třikrát zeslabovaný (triple butted TB) dural 6061.
Konstrukční prvky rámu AURA
-
Kónická hlavová trubka kompatibilní s kuželovým sloupkem vidlice 1,5“ tapered
-
Výrazný sloping předního trojúhelníku
-
Aerodynamicky tvarovaná přední vidlice
-
AURA 55 a 44 stojí na karbonových vidlicích
-
Rámová platformu AURA je na trhu v široké škále velikostí: 480, 500, 520, 540, 560 a 580 mm.
-
Velikosti označuje délku sedlové trubky od středu středového složení po její vrchol
AUTHOR KARBON MTB
Pevný karbonový rám, tzv. „hard tail“, designovaný specificky pro MTB kola je vyroben technologií AUTHOR MONOCOQUE CARBON TECHNOLOGY. Jedná se o spojení předního rámového trojúhelníku s řetězovou a sedlovou vzpěrou do jednoho kusu skořepinové konstrukce rámu.
Konstrukční prvky:
-
Rozhraní úchytu brzdového třmene typu Post Mount na levé řetězové vzpěře připravené pro 6” kotouč
-
Zadní stavba připravená pro pevnou osu standardu 12 x 142 mm
-
Kónická hlavová trubka kompatibilní s kuželovým sloupkem vidlice 1,5” tapered
-
Vnitřní vedení lanek (nerušící design rámu) pro oba měniče vedené horní rámovou trubkou
-
Řetězová vzpěra, která je na pravé vnější straně zužovaná a je tedy připravena pro použití 30, ale i 20 rychlostí (prostor pro troj., resp. dvojpřevodníky)
-
Středová spojka široká 73 mm představuje nastupující standard a navýšení tuhosti středové spojky
-
Nerezová kovová ochrana integrovaná přímo do stěny rámu sloužící k jeho protekci proti poškození řetězem
-
Vedení hadičky zadní brzdy vně rámu nejkratší možnou cestou k brzdovému třmenu
-
Otvory v můstcích sedlové a řetězové vzpěry a závit v patce rámu pro vzpěry blatníků
AUTHOR DURAL MTB
-
Specifická je geometrie MTB rámu nabízí nový rozměr "bajkování"
-
Vybrané modely mají lukovitě prohnutý rám
-
Rozhraní úchytu brzdového třmene typu Post Mount (PM) na levé řetězové vzpěře připravené pro 6” kotouč integrovaného do patky rámu
-
Kónická hlavová trubka kompatibilní s kuželovým sloupkem vidlice 1,5” tapered
-
Pevná výztuha zadní stavby – vzpěra mezi sedlovou a řetězovou vzpěrou na levé straně rámu
-
Velká část MTB modelů má pro rok 2015 úplně nový rám a geometrii, která je specificky vyladěna podle rozměru kol, pohlaví a použití
Konstrukční prvky Author Sport Lady (ASL) rámu:
-
Rozhraní úchytu brzdového třmene typu Post Mount (PM) na levé řetězové vzpěře připravené pro 6” kotouč integrovaného do patky rámu
-
Kónická hlavová trubka kompatibilní s kuželovým sloupkem vidlice 1,5” tapered
-
Pevnostní výztuha zadní stavby – vzpěra mezi sedlovou a řetězovou vzpěrou na levé straně rámu
-
Použitým materiálem je „double butted“ (dvakrát zeslabovaná stěna rámu) pro maximální úsporu hmotnosti
VÝHODY ROZMĚRU 27.5” VŮČI DALŠÍM ROZMĚRŮM KOL MTB
27,5” vs. 26”
-
Vyšší stabilita
-
Lepší průchodnost terénem
-
Nižší valivý odpor
-
Kolo lépe "táhne"
27,5” vs. 29”
-
Lepší ovladatelnost
-
Jednodušší design/konstrukční řešení pevných a FSX rámů
-
Přesnější ladění kinematiky FSX rámů
AUTHOR KARBON CROSS
Karbonový rám 2. generace pro modely SYNERGY a AVION dostal pro rok 2015 nový design. Typická je zde partie prohnutí horní části rámu, kdy horní rámová trubka přechází plynule v sedlové vzpěry. Opticky tak připomíná prohnutý tvar luku, má výrazný sloping a zajímavý tvar. Díky slopingu získává rám na tuhosti předního trojúhelníku.
Konstrukční prvky rámové platformy CROSS
-
Integrované rozhraní úchytu brzdového třmene typu Post Mount (PM) připravené pro 6” kotouče
-
Kónická hlavová trubka kompatibilní s kuželovým sloupkem vidlice 1,5” tapered
-
Vnitřní vedení lanek (nerušící design rámu) pro oba měniče vedené horní rámovou trubkou (TT ICR = „Top Tube Inner Cable Routing“)
-
Kovová nerezová ochrana řetězové vzpěry proti poškození řetězem
-
Vnitřní průměr sedlové trubky 27,2 mm, vnější průměr v místě podsedlové objímky 31,8 mm
-
Středové pouzdro široké 73 mm
-
Závity v patkách rámu a v můstcích sedlové a řetězové vzpěry pro možné použití blatníků
-
Model AVION má lanko pro zadní V-brzdu vedené uvnitř rámu. Sedlová vzpěra je v tomto případě vybavena patkami pro čepy V-brzdy
AUTHOR E-KOLA
Vytvořili jsme vlastní design a koncepci rámů, které jsou profilačně, designově i funkčně zajímavé. Návrh vyžadoval výrobu forem pro hydroformní tvarování duralových trubek pod označením ALLOY 6061 HYDROFORM DESIGN. V segmentu elektrokol nabízíme variantu s pánským rámem (AUTHOR ELEMENT) a dámský rám LST „Low Step Through" se snadným nástupem na kolo (AUTHOR ELECTRA)
Konstrukční prvky:
-
Rámy jsou vybaveny všemi prvky potřebnými pro touringová a městská kola
-
Závitová očka pro vzpěry nosiče a integrovaného zámku v sedlových a řetězových vzpěrách
-
Závity v patkách rámu pro vzpěry blatníků
-
Platforma pro připevnění stojánku za středovým pouzdrem
-
Řetězová vzpěra vybavena navářkou pro zajištění celokrytu převodníků a řetězu
-
E-BIKE systém japonské značky SR Suntour
-
Zvýšení citlivosti senzoru kroutícího momentu ATS = Active Torque Sensor
-
Rychlejší infračervený přenos dat do řídící jednotky
-
Nový displej s dálkovým ovládáním a podporou při chůzi s kolem - Walk assist
-
Motor 250W, 36V
-
LCD display
-
36V, 8,0 AH, 290Wh Li-ion Sanyo baterie
